cena/jakość: 5/5

Kup tutaj!
Porównaj preparaty »

Zaniki pamięci i problemy z pamięcią związane ze stresem

W dzisiejszych czasach cechujących się wszechobecnym chaosem, pędem i wewnętrzną dezorganizacją, wielu z nas dotyka problem z pamięcią. Słaba pamięć bardzo często jest wynikiem przeżywanego przez nas na co dzień stresu. Niestety ten coraz częściej występuje w naszym życiu zbyt często i w nadmiarze. Żyjemy szybko, tu i teraz, natychmiast. Wciąż dążymy do doskonałości, do lepszych wyników, do optymalnych sukcesów. Niestety owa pogoń nierzadko idzie w parze ze skutkami ubocznymi, a jednym z tych właśnie skutków może być stres prowadzący z czasem do problemów takich jak: zaburzenia pamięci czy zaniki pamięci.


Spis treści:

Co na zaniki pamięci warto rozważyć?

Zastanówmy się zatem, jakimi sposobami możemy sobie pomóc, gdy dotknie nas omawiany tutaj problem dotyczący pogorszenia naszego zapamiętywania. Otóż istnieje zarówno wiele technik związanych z tym jak ćwiczyć pamięć i jak poprawić koncentrację, jak i specjalnych wyrobów wspierających nasze procesy pamięciowe. Zaliczamy do nich:

  • zioła na pamięć,
  • suplementy na pamięć,
  • witaminy na pamięć,
  • tabletki na pamięć.

Jak poprawić pamięć? Ćwiczenia na pamięć i koncentrację

Jak polepszyć pamięć stosując trening pamięci? Najpopularniejsze i powszechnie uważane za skuteczne ćwiczenia pamięci oraz koncentracji to te, podczas których przez moment osoba skupia swoją uwagę na danej rzeczy (często jest to narysowana figura geometryczna albo po prostu obrazek), a następnie na pustej kartce próbuje narysować widok, któremu się przyglądał. W tym ćwiczeniu ważne są wszystkie szczegóły, nawet te najmniejsze. W tej technice z wykorzystaniem obrazu można również zastosować wypisanie wszystkich elementów, o których pamiętamy, że się tam znajdowały. Poza tym podczas wypisywania dobrze jest poopowiadać na głos, jak dokładnie to widzieliśmy. Na przykład wypisując słowo “flakon“, możemy dodać:

– stał na dużym brązowym stole, we flakonie były czerwone kwiaty, flakon był koloru kremowego, obok flakonu znajdował się…


Zaniki i zaburzenia pamięci a trening uwagi

Kolejną efektywną strategią może okazać się wyszukiwanie wzrokiem sensownych wyrazów w rozsypance przeróżnych liter. To ćwiczenie stawia przed jego wykonawcą zadanie bardzo intensywnego skupienia uwagi. Poprawia to pamięć i pozytywnie wpływa na ogólne funkcjonowanie i pracę naszego mózgu. Warto także wspomnieć tutaj o modnym ostatnio treningu uważności. Kilka jego elementów jak najbardziej może nam pomóc w walce z pogarszaniem się pamięci. Na początek można włączyć muzykę relaksacyjną odpowiadającą naszym preferencjom, położyć się w odosobnionym pomieszczeniu i spróbować sobie przypomnieć cały dzisiejszy dzień i odpowiedzieć na pytanie, co dzisiaj robiłem – godzina po godzinie.

Tak więc wymienione wyżej trzy przykłady prostych technik na trening pamięci mogą stanowić duże wsparcie w walce z tym problemem, zwłaszcza gdy wiąże się on ze stresem. Poniżej natomiast opisane zostaną leki na poprawę pamięci.

Tabletki na pamięć, zioła, leki i inne preparaty

Poprawa pamięci przeważnie wymaga zastosowania odpowiednich środków ziołowych, medycznych, farmakologicznych. Z myślą o tym, jak poprawić pamięć pogarszającą się w związku z dużą ilością stresu, w pierwszej kolejności najczęściej sięgamy po zioła. Do ziół stosowanych na poprawę pamięci należą:

  • miłorząb japoński,
  • żeń-szeń,
  • kozieradka pospolita,
  • różeniec górski.

Niestety same zioła często okazują się niewystarczające. Wtedy dla naszego dobra konieczne jest sięgnięcie po leki na pamięć. Leków tego typu w aptekach jest naprawdę sporo. Ich skuteczność jest różnie oceniania przez ekspertów. Wielu z nich rekomenduje te produkty, w których występuje lecytyna. Lecytyna na pamięć wpływa bardzo stymulująco, stąd te opinie. Warte poświęcenia uwagi są tabletki Neuromood. Skuteczne, bezpiecznie, nieinwazyjne. Tabletki Neuromood mają prosty i dobry skład, przez co zyskują na wiarygodności wśród zadowolonych klientów.

Podsumowanie

Podsumowując, powyższy tekst jest skoncentrowaną dawką porad i propozycji, jak skutecznie walczyć z zaburzeniami czy zanikami pamięci. Odnosi się on szczególnie do tych osób, u których kłopoty te występują jako skutek nadmiernego stresu i napięć w życiu codziennym.

Źródła:
  1. Niedźwieńska, Agnieszka. Poznawcze mechanizmy zniekształceń w pamięci zdarzeń. Wydawnictwo UJ, 2004.
  2. Kalaga, Wojciech. “Pamięć, interpretacja, tożsamość.” Teksty Drugie 1-2 (2012): 59-73.

6 Odpowiedzi do Zaniki pamięci i problemy z pamięcią związane ze stresem

  1. Joanna pisze:

    Tabletki Neuromood?
    Czy to jakaś nowość? Nie widziałam, żeby reklamowali go w telewizji. Czy to już jest na rynku?

    • bartosz, białołęka pisze:

      Poszperałem trochę w internecie i chyba tylko tam można go dostać. Jak dla mnie to duży plus, bo mieszkam w małym mieście i nie mammy tu w aptekach dostępu do “najnowszych cudeniek” reklamowanych w telewizji. Czasami na leki trzeba poczekać dzień, dwa, żeby z miasta obok coś przywieźli.
      A tak kurier zawsze przywiezie na miejsce, a ja nie muszę się fatygować.

      • Arek pisze:

        To skąd go się zamawia? Jak już tak piszą o nim w artykule, to mogliby chociaż napisać, gdzie jest najtańszy albo ogólnie, gdzie zamówić…

  2. ANKA pisze:

    Zgadzam się w 100%.

    Bez zdrowej diety ani rusz.
    Bez ruchu – ani rusz

    Dla wielu ludzi jednak o wiele łatwiej jest sięgnąć po tabletki, kapsułki i wszystko co magiczne, szybkie i cudownie działa!

    • weronika.wero pisze:

      I po co te uproszczenia? Dieta i ruch są bardzo, bardzo ważne. Tego nie neguję. Ale co z LUDŹMI, KTÓRZY MAJĄ NIEDOBORY? Mało kto jest w ogóle świadomy, że może mieć za mało witamin, bo ludzie nie robią badań nawet krwi.

      • Betsy pisze:

        ANKA – niestety, ale nie zawsze dieta pomaga…
        Jestem żywym przykładem, że dobrze zbilansowana dieta to czasami nawet za mało. Mam dietę od dietetyka, bo mój tryb życia jest baardzo aktywny. Mimo to, że na dietę wydałam bardzo dużo i miała być idealnie pode mnie dopasowana, pełna warzyw, owoców, orzechów… no sami wiecie. Cud miód i w ogóle.
        Szybko się okazało, że ciągle śpię, nie mam energii a 3 długości basenu to dla mnie dystans nie do pokonania. Musiałam natychmiast kupić sobie magnez, witaminę b, odpowiednie kwasy… ogólnie coś kompleksowego.
        Moja wyniki badań były tragiczne, ale po 2 miesiącach z suplami zaczęłam wychodzić na prostą.

        Dlatego kompletnie nie zgadzam się, że dieta i ruch to wszystko. NIE ZAWSZE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

seven × one =